Blogs

Blog

Lente 2018

22 maart 2018 Geschreven door: Henk Veenendaal

Lente 2018

De start van een nieuw jaar is 1 januari maar de aftrap van het nieuwe  motorseizoen is meestal een ruime maand later n.l. half februari tijdens de motorbeurs in Utrecht. Ook dit jaar het toneel voor een heleboel mensen die stonden te trappelen om het nieuwe seizoen te starten en dat hebben we geweten. Zoals gewoonlijk was ik weer aanwezig op de Piaggio stand en heb ik mij weer lopen verbazen over alle mensen die er tijdens die vier dagen langs kwamen, want wat waren het er weer veel! Nu was er weer een hoop moois te zien dus er was reden genoeg om langs te komen. Enig minpuntje was dat een aantal  aanbieders / importeurs / smaakmakers er deze keer niet bij waren, erg jammer. Maar goed, die hadden daar waarschijnlijk hun redenen voor en ondanks dat bleef er gelukkig nog genoeg over om te bekijken!

Wanneer je als dealer dan tijdens die dagen, al die mensen weer ziet en spreekt krijg je zelf ook weer zin om aan het nieuwe jaar te beginnen. Ook wij hebben een aantal maanden ‘winter’ achter de rug waarin het over het algemeen wat rustiger is en eerlijk is eerlijk, wij zijn dan zo langzamerhand ook wel weer toe aan een beetje drukte in de tent. Het mag duidelijk zijn dat voor ons het seizoen eigenlijk nooit op hoeft te houden maar ja helaas, dat kan nu eenmaal niet.

Wanneer iedereen zo enthousiast is komen de plannen en ideeën voor het nieuwe jaar ook vaak snel bovendrijven en als dat gebeurt tijdens de motorbeurs is dat vooral leuk omdat je dan op die paar vierkante meter, al je leveranciers bij elkaar hebt zitten zodat je direct en snel kunt schakelen. Heel handig als je nieuwe dingen snel wilt kunnen regelen! Zo kwam tijdens de beurs het idee opzetten om een nieuw reclamemiddel in te gaan zetten om de ‘link’ met onze Italiaanse producten nog eens flink onder de aandacht te brengen! Zoals u weet zijn wij Piaggio dealer en deze firma vertegenwoordigt niet alleen Aprilia, MP3 en Moto -Guzzi maar vooral ook Vespa. Nu behoeft ‘goede wijn geen krans’ maar het is wel goed om ook een merk als Vespa zodanig uit te dragen dat de consument kan zien dat wanneer ze bij ons als dealer naar binnen stappen ze uitsluitend voor deze A- Kwaliteit kiezen en niet, zoals bij velen, met allerlei import en nep Vespa’s worden geconfronteerd. Natuurlijk, heeft alles zijn prijs maar zelfs een relatief duur A merk is uiteindelijk een slimmere keus omdat je er simpel gezegd minder gezeur mee hebt (duurzamer) en na een paar jaar ook nog veel meer voor terug krijgt. Omdat mijn dochter fanatiek hockeyster is en om die reden dus ook vrij intensief alle hockey clubs en verenigingen bezoekt leek het ons een goed idee om haar met een Fiat 500 de weg op te sturen waarmee we de  ’Italië connectie’ nog eens goed onderstrepen, een opvallend, rijdend reclame bord te kunnen gebruiken en zodoende een heleboel potentiele Vespa klanten te bereiken. Want hoe dan ook, de kans dat we op deze manier een heleboel toekomstige klanten bereiken is nu eenmaal groter dan dat we zo af en toe een advertentie in de lokale kranten plaatsen. Ook belangrijk, maar dit is veel leuker!  En zo zijn we allemaal blij, mijn dochter met de Fiat en wij ( en Vespa! ) met de reclame.  Nu maar hopen dat er een hoop mensen op af komen!

Terug naar overzicht