Blogs

Blog

21 maart 2016 Geschreven door: Henk Veenendaal

Column Scooter Xpress Maart ‘16

Studiereis

Laatst vroeg een klant of ik mijn werk leuk vond, niet omdat ik chagrijnig was of zo maar gewoon…., en specifieker, wat mijn werk dan zo leuk maakt. Ik vertelde hem dat het heel leuk is om dagelijks met een heleboel verschillende mensen om te gaan,  met allerlei zaken te maken te krijgen, problemen oplossen en vooral veel, heel veel  improviseren. Dat laatste is denk ik het leukste aan ons werk, dat je ‘s morgens niet weet wat je ’s middags gaat doen. Komt natuurlijk ook omdat je zo veel verschillende mensen in je winkel krijgt die allemaal wat anders van je willen. Vooral het investeren in de relatie met je klanten en het op de goede manier onderhouden van die contacten zijn voor ons zeer waardevol en een van de pijlers van ons bedrijf.

In dat kader was het dan ook heel leuk om te worden uitgenodigd door een importeur bij ons om de hoek, om bij de fabriek van Peugeot in Frankrijk  een technische training te volgen en aansluitend de fabriek te bezoeken. De training ging over de Metropolis en het bezoek over Peugeot in het algemeen. Ook bij hen is de noodzaak van een goede relatie tussen fabrikant en dealer inmiddels wel duidelijk. Wij als dealer staan in direct contact met de consument dus is het heel belangrijk voor een fabrikant om een goede relatie met zijn dealers te hebben –en te houden!-  De dealer is dan weer enthousiast richting consument over de producten die de betreffende leverancier heeft en zodoende ontstaat er een win-win situatie!  Fabrikant blij, winkelier blij en consument blij!  Om dat te onderstrepen was er onlangs al een geslaagd dealer event en in die lijn werd ook het fabrieksbezoek afgelegd.
In tegenstelling tot mijn ervaringen met Franse mensen en hun, laten we het netjes zeggen, in veel gevallen nogal arrogante en vaak onbeschofte mentaliteit, werden we bij Peugeot werkelijk keurig netjes ontvangen en kregen we echt het gevoel dat men heel blij was met onze komst. We hebben zelfs met de directeur gegeten en ook hij benadrukte nog eens dat hij zo blij was met ons als dealers en dat ze er alles aan deden om de relatie die zij met ons hebben op een goede manier in stand te houden! Ook het hotel en de bediening was prima en alleraardigst, totaal anders dus dan dat ik in Frankrijk wel eens heb meegemaakt.
De technische trainingen die we aangeboden kregen waren prima verzorgd en zeer interessant  en werden door een alleraardigste fransman gegeven. Deze mijnheer, Olivier, is verantwoordelijk voor o.a. de afdeling Research en Development en stond echt open voor onze opmerkingen t.a.v. hun producten. Alles wat we te melden hadden werd genoteerd en hopelijk gaan we daar ook in de praktijk nog wat van terugzien. Het is in ieder geval erg prettig om te merken dat er naar jouw opmerkingen geluisterd wordt en je op die manier serieus wordt genomen.  Wij willen uiteindelijk allemaal hetzelfde en dat is het niveau omhoog zien te krijgen en ik weet zeker dat zoiets op die manier zeker moet lukken!

Zoals gezegd is dit een voorbeeld van de leuke dingen die wij dankzij onze winkel meemaken.  Vooral ook de mensen die wij in ons werk ontmoeten zijn vaak diegene die het verschil maken. Helaas nemen die mensen soms ook afscheid omdat ze b.v. ander werk gaan doen. Daarom wil ik graag, op deze manier, mijn dank en waardering uitspreken richting de hoofdredacteur van dit mooie magazine!
‘Jurgen, hartelijk bedankt voor de samenwerking de afgelopen jaren, wij hebben het altijd als zeer prettig ervaren.  Namens ons hele team heel veel succes met je nieuwe uitdaging en we komen elkaar vast wel weer ergens tegen’! Veel geluk gewenst!

Terug naar overzicht