Blogs

Blog

18 januari 2017 Geschreven door: Henk Veenendaal

Column SE: Februari ‘17

Geluk bij een ongeluk

Onze belangrijkste doelgroep blijft toch wel de forenzen categorie. U weet wel, die mensen die hun (motor)scooter gebruiken om dagelijks naar hun werk te gaan. Een grote groep die niet meer in de dagelijkse file wil staan en om die reden op een scooter gaan zitten. Of niet meer afhankelijk wil zijn van het openbaar vervoer, met alle vertragingen en ergernissen van dien. Wanneer je tussen de 20 en 30 km van je werk af woont is een scooter nou eenmaal een geweldig alternatief. Snel, betrouwbaar, goedkoop en gewoon super leuk! Zoals gezegd een belangrijke doelgroep waar we het hele jaar door op een leuke en prettige manier zaken mee kunnen doen.

Daarnaast zijn er natuurlijk consumenten die de (motor)scooter of MP3 op een hele andere manier gebruiken b.v. voor recreatie doeleinden. En er zijn er zelfs bij die therapeutische motieven hebben om een scooter in te zetten b.v. als ontspanning wanneer men overspannen of gestrestst is, dat soort zaken. Kortom, er zijn een heleboel toepassingen te bedenken die je met een scooter allemaal kunt realiseren.     

Zo was er een tijdje geleden een klant die een Piaggio MP3 zocht omdat hij op die manier, voor zichzelf en zijn vrouw, een stuk ontspanning wilde creëren.  De man heeft hier in de buurt een grote boerderij en is daar 7 dagen in de week, 24 uur per dag mee bezig. Al jaren.

Omdat alle stress hem ‘boven zijn pet’ uit dreigde te groeien ging hij op zoek naar een manier om daar vanaf te komen en zodoende kwam hij bij mij in de winkel. Dat eerste contact vergeet ik niet snel want dat was best bijzonder. Hij stond in zijn overall en op zijn sokken bij mij binnen, klompjes bij de deur, en wilde alles weten over het rijden op een MP3 en alles wat daar bij kwam kijken. Hij had n.l. bedacht dat hij het weekend met zijn vrouw samen, op de nieuwe MP3, naar de Eifel zou gaan, daar een nachtje slapen en dan de volgende dag weer terug. Hij kon voor die 24 uur een soort van ‘oppas’ voor zijn zaak regelen en op die manier een dag vrij maken om eindelijk na jaren eens wat leuks te gaan doen, samen met zijn vrouw.

Omdat hij zijn hele leven lang al droomde over motorrijden en het bijbehorende ‘vrije’ gevoel en omdat hij geen tijd had om een motorrijbewijs te halen, kwam hij bij mij om zijn droom te verwezenlijken en zodoende letterlijk vrijheid te kopen. De motor en alle toebehoren waren snel uitgezocht, de prijs afgemaakt (iets minder snel want het blijft een boer hahaha!) en de afspraak gemaakt om aan het einde van de week de motor af te leveren, hij was op voorraad dus dat lukte allemaal!

Toen het allemaal zo ver was, de boel uitgelegd, instructies gegeven, de motor afgeleverd en vervolgens kon het grote feest beginnen. Ik keek dan ook vreemd op toen ik de volgende Zaterdag om 9.30 uur een telefoontje kreeg van de bewuste klant met de opmerking dat hij met pech langs de snelweg stond. Het is uiteraard al erg vervelend dat een nieuwe motor een dag nadat we hebben geleverd al met pech strandt maar, helemaal in dit geval, vond ik het echt heel erg naar. Ook omdat je de hele geschiedenis van de bewuste klant, te weinig tijd, veel te druk enz. enz, hebt meegekregen.

Maar goed, het blijft techniek en kan dus altijd stuk gaan, waarschijnlijk was er een kleinigheidje aan de hand, maar het blijft toch op z’n zachts gezegd erg vervelend. Redenen genoeg om snel actie te ondernemen. En zo geschiedde! Iemand met onze bus naar de ‘plek des onheils’ gestuurd en de motor incl. de twee berijders gerepatrieerd, vervolgens bij ons de werkplaats in en de brug op waar al snel het defect werd geconstateerd. Ondertussen de klanten aan de koffie gezet en voordat die goed en wel genuttigd was, stond de motor weer ‘hersteld en al’ buiten op hen te wachten. Tijd? 10.45 uur.  Het had dus al met al een goed uur geduurd vanaf het moment dat men ons belde!

Nu lukt deze expresse service lang niet altijd maar proberen we wel, door zo snel mogelijk te werken, het leed enigszins te verzachten en lukte dat laatste ook in dit geval. De klant kon, zij het met enige vertraging, eindelijk aan zijn trip beginnen. Gelukkig nam hij ons de valse start niet kwalijk en heeft hij inmiddels al vele weekendjes op de MP3 achter de rug.     

 

Terug naar overzicht